A Paris, aquest tipus d’infraestructures també existeixen. Són les diferents portes d’entrada a la ciutat. Nusos que lliguen el Boulevard Périphérique amb l’estructura viaria. També van a diferents nivells, ja que el Périphérique és una ronda de Paris. Hi ha moltes portes d’entrada, però crec que a Paris tot plegat està més ben resolt. La diferència amb les rondes de Barcelona, és que el Périphérique passa pel mig de la ciutat, i tot i així funciona.
imatge: Boulevard Périphérique de Paris, amb les moltes portes d'entrada que té.
Sovint les portes van lligades amb uns bons espais verds que fan de coixí amb el teixit que les envolta i en faciliten l’encaix. Però també és cert que els passos per sota, tant a nivell de cotxes com a nivell de vianants, es fan sense massa dificultats i faciliten la continuïtat urbana. Això facilita, l’aparició d’activitats com els “marchés aux puces”, que existeixen sobretot en aquests punts de la ciutat.
imatge: Marché aux puces de la Porte de Clignancourt, a Paris.
Tot i així, actualment hi ha diversos projectes que proposen un millor encaix entre infraestructures i ciutat a nivell de les portes del périphérique (unes vegades soterrant les infraestructures i d’altres vegades mantenint-les però canviant-ne l’aspecte).