El projecte de Glòries vol ser la solució a un problema que al llarg de molts anys s’ha anat fent evident en aquest punt de la ciutat: la incompatibilitat entre el transport i la vida quotidiana. La visita ens va mostrar com el que en un principi havia de ser la connexió de Barcelona amb les rodalies a través del ferrocarril, es converteix en un tall de dues parts de la ciutat. Ens mostra també els problemes que sorgeixen quan s’aixeca la cota de l’edificació per sobre la del tren només en un part de la ciutat i llavors es genera un doble tall: un en planta i l’altre en secció. Finalment ens ensenya una proposta on la ciutat, per fi, es resol en dos estrats connectats però que no es molesten: la vida comercial, quotidiana i social i el transport.
Video on es mostra aquesta realitat en dos estrats: des on es filma i on es filma
A Tarragona passa un fet similar amb la línia de ferrocarril que travessa la ciutat. En aquest cas però, el tall no es entre dues parts de la ciutat, sinó entre aquesta i el mar. La línia de tren arriba recorrent tota la costa i aquest problema va apareixent al llarg de moltes poblacions. El que en un principi havia de ser l’entrada de mercaderies i béns, connectada directament amb la zona portuària, actualment ha esdevingut una barrera. Igual que a Barcelona, cobrir les vies i generar un passeig seria una bona opció que resoldria el conflicte. Per una banda, guanyaríem aquest accés directe al passeig marítim i a la platja; d’altra banda, es generaria un espai verd amb vistes sobre el mar i finalment la visió que es tindria des del mirador que hi ha al final de la rambla no seria la de les vies ferroviàries.